Giftig så fjärilarna inte kommer in.

Kärlek, svek och otrohet - tre ord som man kan förknippa med det manliga och kvinnliga könet. Pratade med en nära vän nyligen om att det inte går att bli kär längre, att få den där fjärils liknande känslan i magen. Det hela är väldigt tragiskt tyvärr men man får väl leva med de tills den där, perfekta, söta tjejen står framför en och ger allt för en. Kan inte förneka att det inte stått en del söta tjejer framför en och försökt få mig kär men ah jag vet inte, jag hittar bara fel på folk.. Letar felen? Dejtade min stora gamla kärlek i början av förra året men tydligen var det något fel då också även fast hon skulle vart perfekt för mig. Det är så himla svårt att få det som man vill, man vill liksom finna det perfekta, det som klaffar med allt annat. Har även hoppat fram och tillbaka lite med en tjej men insåg ganska fort att vi var på helt olika nivåer i livet, hon är 19 utan framtidsplaner och jag är 23 med en framtid som ser lovande och intressant ut, jag vill framåt och inte stanna kvar med någon som står och stampar och inte gör något i livet mer än att festa och jobba något pass då och då. Sade detta till henne och slutade med att hon tog bort mig som "vän" på Facebook.. Ja då förstår man verkligen att man lagt ner tid och energi på ingenting som varit något värt. Men men man dras till en tjej ibland för hon är ett mysterium och det gjorde jag väl. Men kapitel stängt.

Är väldigt kräsen av mig, vet vad jag vill och nöjer mig inte med det som är "bra".

Det är lite så att när man träffar en söt och trevlig tjej så har man ingenting gemensamt, jag satsar på träning och jobb och hon lever slacker-livet, det duger inte för mig, man lär ha samma intressen annars går det inte ihop. Träning är viktig del i mitt liv och tränar inte hon så får det nog vara, man vill ju kunna träna ihop och inte bara ligga i en soffa om kvällarna, krävande jag är va? Äh that's it som sagt något bra är inte tillräckligt bra för mig.
Sen sitter jag inte här nu och säger att jag är världens bästa, det är jag verkligen inte men kan iallafall få den där tjejen att känna sig som den enda i världen och den bästa så länge jag kan lita på henne.
Ut på köttmarknaden :-)



Kommentarer
Postat av: andrea

Har svårt att tro att du hade ett toppjobb och visste precis vad du ville med ditt liv när du var 19. Om du hade det så är du one of a kind för det är det inte många som har eller vet. Kan inte låta bli att skratta lite för mig själv och tycka synd om dig när jag läser det här. En dag kommer du inse vad du gått miste om när du sitter kvar ensam i din lägenhet, hänger på dina nattklubbar om helgerna och raggar 18åriga brudar på facebook medan alla dina vänner hittat någon. Någon som kompleterar dem, som de gör allt för och får lika mycket tillbaka ifrån och där tilliten är ömsesidig. Du förstår man är två i ett förhållande men du kan ju gå och gifta dig med dig själv så kanske du blir nöjd.

2011-02-01 @ 23:16:43
Postat av: Robin

Andrea, hade fast tjänst när jag var 19, tjänade bra med pengar och köpte lägenhet något år senare. Visste ungefär vad jag ville och hade en plan med det hela och jobbar efter den planen än. Har sagt till din vän flertal gånger att hon ska sluta snacka med alla randoms på facebook och lägga ner tid på personer som hon säger bry sig om. Men istället springer hon runt och raggar på andra och förnekade de när till och med dom sagt de till mig. :)



Thats it, gå miste om något bra, jadu jag vet inte om det är bra när personen i sig inte vet vart hon har sig själv. Även hennes x/förra dejt sa liknande saker till en vän till mig.



Man måste kunna ge tid för att lära känan varandra och inte bara sitta på facebook och skriva.

2011-02-01 @ 23:27:03
URL: http://www.robincarlsson.se
Postat av: andrea

Va duktig du är då Robin!

Som sagt man är två i ett förhållande dvs att du kanske också skulle försöka bjuda till lite och inte stirra dig blind på era ytliga olikheter innan du känner personen och våga satsa lite du med.



Erat förhållande är inte min sak att lägga mig i, men att sitta och skriva ut saker om en person på sin blogg och inte våga säga det till personen ifråga face to face känns för mig jävligt fegt. Iallafall för en kille på 23 år med en framtid som ser lovande och intressant ut och som vill framåt.

2011-02-03 @ 14:42:09
Postat av: Robin

Aldrig nämnt något namn eller så... Ingen vet vem personen är men du avslöjer ju det ganska lätt här. Anyway... Finns inget att försöka på, gav henne chanser på chanser att visa - hon lovade att göra det men inget hände - två och två, var en mot noll i början tills hon ångrade sig då gav jag henne chanser på chanser att bevisa att hon ville något och nu tog hon steget och tog bort mig så nu kan hon ragga vidare på sina facebookragg... Hon kunde satsat på mig om hon velat men de ville hon inte, antagligen för att hon inte vet hur det går till då hon aldrig haft något seriöst tidigare.

2011-02-03 @ 23:45:46
URL: http://www.robincarlsson.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Blogg listad på Bloggtoppen.se